De E van Exposant
We nemen je mee in de wondere wereld van de standenbouw.
Een reeks van A tot Z. Hierna heeft ons vak geen geheimen meer voor jou!

Van cyberspecialist tot stroopwafelbakker. Van erotiek tot interieur. Iedere sector heeft zijn eigen beurs. En z’n kans om op te vallen!
Deze keer: de E van Exposanten. Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat drijft hen?
1. WIE gaat naar de beurs?
Zowel B2B als B2C bedrijven gaan naar de beurs. Maar hun insteek kan verschillen.
B2C:
- Gaat voor kwalitatieve 1-op-1-relaties met beslissers
- Denkt op lange termijn: lead nurturing, distributiedeals, partnerschappen
B2B:
- Mikt op volume
- Zet in op directe verkoop
2. WAAROM gaan exposanten naar de beurs?
Er zijn heel wat (goede) redenen om deel te nemen aan een beurs:
- merkbekendheid verhogen
- netwerken met partners en leveranciers
- nieuwe klanten werven
- concurrentieanalyse
- nieuw product of nieuwe dienst lanceren
Maar... met stip op nummer 1: SALES! Exposanten gaan naar de beurs om in contact te komen met mensen die uiteindelijk hun product of dienst willen kopen.
3. HOE bereiden exposanten zich voor?
Wij als standenbouwer bereiden ons tot in de puntjes voor. Ervaren exposanten doen dat ook.- Peter, Chief warehouse bij Standmark

Naar de beurs gaan. Daar komt heel wat bij kijken. Dit zijn onze 3 toptips:
1. Maak een aanloop naar je beursdeelname!
Denk aan:
- een speciale landingspagina op je website
- een nieuwsbrief
- gratis tickets voor (strategische) klanten
- teasen op social media
- ...
2. Begin op tijd met die beursstand!
Het bouwen van een beursstand duurt gemiddeld enkele weken en is afhankelijk van locatie, grootte, complexiteit, ...
We raden aan om minstens drie maanden in te plannen tussen het ontwerp en de opbouw.
3. En DE tip natuurlijk ...
neem een professionele standenbouwer onder de arm. Iemand die je volledig ontzorgt en alle kneepjes van he vak kent.
Wij kunnen wel iemand aanraden ;-)
Waarom ga JIJ naar de beurs?
We sparren graag met je mee om al jouw doelen waar te maken!
